La Unió Esportiva de Sants celebra l'acte final del Centenari amb el passat, el present i el futur del club aplegat a les Cotxeres

L'històrica entitat santsenca conclou així els actes de commemoració del seu centenari en una jornada en què s'ha recordat la història del club durant aquests 100 anys.

La Unió Esportiva de Sants va celebrar dissabte l'últim acte del seu Centenari a l'auditori de les Cotxeres de Sants. El final de la commemoració ha aplegat el passat, el present i el futur del club i s'ha recordat la història de l'entitat santsenca al llarg d'aquests 100 anys.

Unes dues-centes persones s'han reunit a l'auditori de les Cotxeres per gaudir de l'acte presentat per Martí Odriozola i Montserrat Dot, presidenta del Sants entre el 2017 i el 2021, un acte que ha conclòs amb un pica-pica i un gran brindis. També hi ha participat presidents històrics del club, jugadors referents i personalitats institucionals del Districte de Sants Montjuïc i de la Federació Catalana de Futbol.

L'actual president del club, Joan Forcadell, ha intervingut en l'acte per posar el valor l'esforç de totes les persones que formen el club. "El club ha aconseguit arribar a aquests cent anys gràcies a l'esforç de totes aquestes persones", ha comentat Forcadell, que ha afegit que "som un club de barri, amb moltes mancances, però l'esforç de tota la gent fa que avui en dia siguem un referent aquí al barri".

També ha participat de l'acte la presidenta del Districte de Sants Montjuïc, Neus Munté, que ha assegurat estar "molt contents" de poder participar en aquest acte. Munté ha fet referència al conjunt d'activitats que s'han fet al llarg de la commemoració del centenari, que ha qualificat de "molt emotius i bonics", i ha destacat que el que més es recordarà d'aquest any "han estat els èxits esportius tant dels jugadors com de les jugadores, que ens omplen de molt orgull".

De la mateixa manera hi ha intervingut el regidor del Districte, Marc Serra, que ha parlat del futur del camp de Magòria. "Hi ha una altra de les qüestions que també es desenvoluparà en el marc de l'any del centenari, que és una gran notícia, que és l'aprovació del Pla Urbanístic de Magòria", ha explicat Serra, que ha explicat que aquest es va aprovar fa tres setmanes i que és "imprescindible" abans de poder començar amb la redacció del projecte.

Durant l'acte de cloenda de la commemoració del Centenari la Federació Catalana de Futbol ha fet entrega a la UE Sants d'una placa commemorativa d'aquests 100 anys. En representació de la federació hi ha assistit un dels directius, Fernando Peña, que ha assegurat que és "un orgull" poder participar d'aquest acte d'una entitat "històrica".

Finalment, s'han incorporat a l'escenari alguns dels presidents històrics del Sants: Montserrat Dot, que també presentava l'acte i fou presidenta entre el 2017 i el 2021; Vicenç Pérez de Tudela, president entre el 2013 i el 2017; i Joan López, president del 1985 al 1988, qui ha comentat que cal "fer un esforç molt gran davant de les autoritats perquè sàpiguen que el Sants ha estat una institució que s'ha portat molt bé amb tots els clubs, amb la FCF i amb totes les entitats" per tal de demanar per al club "un camp digne, com ha de ser".

L'acte ha conclòs amb el vermut i el brindis entre tots els santsencs que han participat de la cloenda de la commemoració del Centenari de la Unió Esportiva de Sants. Una commemoració que conclou un any ple d'actes i d'activitats per recordar els 100 anys d'història d'un club molt arrelat al barri i històric a la ciutat de Barcelona.