El bus 91 de la Bordeta amplia el seu recorregut i augmenta la seva freqüència de pas

La línia de bus 91 passa a tenir un caràcter circular, ampliant el seu recorregut per la Gran Via i Rambla Badal, amb una freqüència de pas que oscil•la ara entorn els 20 minuts

El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas

La línia de bus 91 ha modificat el seu recorregut des del passat dilluns 7 de març. La línia passa a tenir un caràcter circular i l’autobús només està aturat durant uns minuts a un dels extrems, a la parada Manso-Calàbria.

Aquest nou recorregut amplia la cobertura pel barri de la Bordeta i ara ja no puja de la Gran Via al carrer Constitució pel carrer de Mossèn Amadeu Oller, sinó que ara puja per la rambla de Badal. La parada que es troba davant de Sant Medir on hi havia l’origen i final ara és una parada més i no fa la tradicional aturada llarga.

En conseqüència, queden anul·lades les tres parades que feia el 91 al carrer de Mossèn Amadeu Oller i al carrer de la Constitució en sentit Llobregat. La primera d’aquestes parades s’ha substituït per una nova parada a la Campana i també s’aturarà a la rambla de Badal en una parada compartida amb el V3.

Per tant, el bus seguirà per la Gran Via fins a arribar al carrer de Parcerisa i arribarà a la rambla de Badal per l’avinguda del Carrilet. “Hem aconseguit que no faci aquest gir il·lògic que feia a la rotonda, és una zona molt habitada i esperem que faci servei a tota aquesta gent de la rambla que abans no ho feia” explicava Just Arrizabalaga, membre de la Comissió de Veïns de la Bordeta i usuari del bus. Respecte a la freqüència de pas també millorarà, i és que “tindrem un bus cada vint minuts i això és bo, perquè els horaris eren difícils pels veïns. Ara serà més còmode” deia Just.

Aquesta modificació és el resultat d’una lluita veïnal que porta anys intentant salvar el bus 91, que “era un bus que estava condemnat a desaparèixer amb la xarxa ortogonal d’autobusos, però consideràvem que era un bus molt necessari pel barri de la Bordeta i que havia de seguir donant servei” explicava Enric Jara, membre de la Comissió de Veïns de la Bordeta i usuari del bus.

Com a primera valoració de la posada en marxa d’aquest nou recorregut, “quan el bus arriba a la parada de la Parròquia de Sant Medir encara veig a gent que està asseguda a la parada pensant que el conductor baixarà del bus i el conductor els hi ha hagut de dir que pugin perquè ara el bus continua” comentava Just.

 Pel que fa a aquest canvi de recorregut, la gerent del Districte de Sants-Montjuïc, Aida Guillén, explicava que l’actuació “té com a objectiu l’ampliació del recorregut, poder recollir veïns i veïnes de rambla Badal i millorar el temps d’espera que suposava anar i venir del carrer Constitució i la rotonda que s’ha de revisar”. I en quant la valoració de la línia de bus, la gerent comentava que “és una línia de bus molt reivindicada pel barri i així ho considerem, és una línia que fa un servei molt necessari pel barri i sempre estarem oberts a possibles millores” acabava la gerent.

El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas
El bus 91 modifica el seu recorregut i redueix la seva freqüència de pas