“He estat molt orgullós de portar la samarreta del Mercat Nou Magòria” Santiago Cereto

Santiago Cereto, més conegut com a “Cholo”, és un veterà del Mercat Nou Magòria i un dels màxims golejadors del club amb 284 gols marcats

“He estat molt orgullós de portar la samarreta del Mercat Nou Magòria” Santiago Cereto
“He estat molt orgullós de portar la samarreta del Mercat Nou Magòria” Santiago Cereto

Amb motiu del 75è aniversari del Mercat Nou Magòria Sants 3 Ràdio ha entrevistat a Santiago Cereto, més conegut com a “Cholo”, un veterà del club que va marcar gairebé 300 gols durant el seu pas pel Mercat Nou.

Pregunta: Com et vas introduir en el món del futbol?

Resposta: Els meus primers passos van ser en categories d’infantil en equips del barri i després amb els amics del carrer Badal vam crear un equip que es deia Badal. Vam començar a jugar en camp llogat de l’Hospitalet i es van fixar en nosaltres perquè fèiem feina, aleshores jo vaig fitxar per l’Hospitalet i vaig jugar de juvenil amb ells. Després, quan acabo de juvenil i vaig començar a treballar, al costat de casa meva hi havia un bar i allà estava el local del Mercat Nou. El meu pare va comentar que havia deixat l’equip on jugava i vaig anar a provar amb ells. Al principi anava amb timidesa perquè era gent molt gran, però era gent molt bona i amb tots ells tinc molt bons records i molt bon rotllo amb ells. Jo corria més que ningú doncs fotia molts gols i era molt divertit. A partir d’aquí, vam anar engrescant a la directiva per fer un equip juvenil.

P: Quants anys has estat al Mercat Nou?

R: Jo vaig estar jugant 13 anys, jo jugava i d’accident un dia vaig acompanyar a uns nens i a poc a poc em va anar agradant ajudar als nens petits.

P: Com ha canviat el futbol des dels teus inicis?

R: El Mercat Nou ha evolucionat molt bé, abans només hi havia un equip i ara està tot molt ben estructurat. Els anys manen, aquest barri té molta gent jove i escoles, i aquests nens si comuniquen que estan bé fa que es multipliqui i provoca que tingui presència al barri. Tot ha canviat molt, jo quan era juvenil em preguntaven si tenia representant i ara resulta que hi ha nens d’infantil que tenen representant. El representant que més val sempre és el teu pare. Jo jugava en camps de terra i ara li dones un camp de terra a un nano i no sap què fer.

P: Què significa per tu el Mercat Nou i què esperes de l’aniversari?

R: Vaig posar-me molt contnet el dia que vaig anar al local a veure tot el que havien fet, he estat molt orgullós d’estar a aquest equip, tant portant la samarreta com ensenyant als nanos. Tot i que sembla que quan estàs al costat de la U.E. Sants tens la sensació que ho trepitges tot.

P: Quants gols vas marcar al Mercat Nou?

R. Jo he jugat 13 anys, jo no era molt bo, a l’equip hi havia gent molt més bona que jo i que tenia més talent. Jo era un noi que corria molt i que ho ficava tot, juntament amb l’equip tots col·laboraven perquè jo marqués. En total he comptabilitzat 284 gols.

“He estat molt orgullós de portar la samarreta del Mercat Nou Magòria” Santiago Cereto
“He estat molt orgullós de portar la samarreta del Mercat Nou Magòria” Santiago Cereto