El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda

La línia 121 del bus de barri del Poble-sec mantindrà el seu recorregut i horari habitual amb la no implementació del servei “El Meu Bus”

El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda
El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda

Segons un comunicat que va emetre Transports Metropolitans de Barcelona, la línia del bus de barri del Poble-sec, el 121, a finals d’aquest 2021 havia de convertir-se en un servei de bus a demanda. Un bus que s’adapta a les necessitats de cada usuari i que es gestiona a través de les peticions de les persones que demanen agafar-lo.

Alguns dels veïns del Poble-sec ja lamentaven la pèrdua de la línia 121 quan el regidor del Districte de Sants-Montjuïc va explicar l’espai de participació veïnal mensual que es fa a Sants 3 Ràdio, “El regidor respon”, que “no està previst posar el bus a demanda al Poble-sec, ja que entenem que el bus de barri funciona de meravella i quan una cosa funciona bé no té sentit modificar-la o canviar-la”.

Estava previst que la línia d’autobús 121 esdevingués un servei de transport a demanda de cada persona usuària. Aquest servei té com a objectiu aprofundir en la idea de servei de proximitat i connectivitat amb el conjunt de la xarxa de transport públic i ja està en funcionament a Torre Baró.

En el marc del Pla de Barris va néixer el servei “El Meu Bus” en aquest barri, on cada usuari sol·licita quan i on vol viatjar sense un traçat establert, sinó parades que es recorren en funció dels trajectes sol·licitats. L’experiència fins ara ha sigut força positiva, ja s’han registrat més de 860 persones, i és per aquest motiu que l’Ajuntament de Barcelona i TMB van decidir aplicar aquest model a altres línies de baixa demanda com poden ser les 24 línies de Bus de Barri, una d’elles el bus 121.

Quan va saltar la notícia, el veïnat del Poble-sec es va quedar força estranyat i avui sabrem la seva opinió al respecte. Des de l’Associació de Veïns del Poble-sec es van prendre la notícia d’una forma bastant “escèptica i esperàvem que en algun moment des de l’Ajuntament ens expliqués els motius d’aquests canvis i com anava a funcionar el servei. Ara bé, això no s’ha produït i no vam tenir les explicacions i, per tant, contents que el servei que funciona continuï amb total normalitat” comentava Sergi Gàzquez, president de l’Associació de Veïns del Poble-sec.

Els usuaris del 121 normalment “són gent gran que i ja saben els seus horaris i hi havia aquesta preocupació de com anava a funcionar ara” afegia Gàzquez. En el mateix sentit, Jordi Goñi, veí vinculat a diferents entitats del barri com la Coordinadora d’Entitats del Poble-sec i la Casa de la Premsa, comentava que “és un servei que als ciutadans ens va molt bé i especialment a la gent gran, la gent que tenim la mobilitat més reduïda. Crec que treure’ns aquest servei i canviar-lo d’aquesta manera no acabaria d’anar bé”.

Goñi considerava que “si una cosa ja va bé no cal tocar-la perquè l’únic que pots fer és espatllar-la. Un dels problemes principals del bus a demanda crec que seria que la gent gran, que és qui més utilitza aquest bus, no sap utilitzar aquestes eines de comunicació com és una aplicació”.

Així doncs, aquesta línia 121 seguirà com fins ara oferint un servei al veïnat del Poble-sec amb el seu recorregut i horari habitual.

El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda
El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda
El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda
El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda
El Poble-sec no tindrà finalment el servei de bus a demanda