El projecte “Parlem" reuneix en un sopar voluntaris i aprenents de català al barri

Una setantena de persones van participar en el sopar del Projecte Parlem de parelles lingüístiques, el passat divendres a la sala d’actes de les Cotxeres de Sants, organitzat per la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana de Sants, Hostafrancs i la Bordeta. [[Vegeu fotos]]

Una setantena de persones van participar en el sopar del Projecte Parlem de parelles lingüístiques, el passat divendres a la sala d’actes de les Cotxeres de Sants, organitzat per la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana de Sants, Hostafrancs i la Bordeta. Jordi Esteban de la CAL va valorar la tasca que s’està duent a terme des d’aquest projecte, “cal seguir el que esteu fent, és a dir, el diàleg, la conversa, debat assertiu”. Durant la seva intervenció va recordar que en una enquesta realitzada l’any 2013 per la Generalitat de Catalunya, deia que el percentatge de persones que comença les converses en català ha passat del 35 al 31%, “no podem fer que la nostra llengua quedi difuminada, hem de mantenir-la”. Per la seva banda, Lluïsa Erill, presidenta del Secretariat de Sants, Hostafrancs i la Bordeta va destacar “l’alegria amb el que practiquen el català els diversos aprenents” i l’esforç dels voluntaris que hi dediquen temps per impulsar aquest projecte.

En el sopar, una de les participants del projecte, l’Anna Maria que viu a Barcelona des de fa 30 anys, quan va venir de Castella i Lleó. Fa uns anys va decidir no deixar passar més temps sense aprendre el català, per això el va voler aprendre a través del projecte Xarrem, i posteriorment del Parlem. L’Anna Maria va deixar clar que cal seguir parlant el català per no perdre’l, “els idiomes s’han de cuidar”. En Jaume és un dels voluntaris amb els quals compta el projecte: “Estic molt content d’estar amb ella i del que ha après, s’expressa molt bé”, deia.

La Montserrat també forma part del voluntariat. Ella que havia estat professora de català d’un institut, recordava que cap dels seus alumnes eren de parla catalana. Per això els hi va dir que a la vida hi havia una "P" molt gran: “Les paraules i els productes que ens el fem nostres, en canvi les persones en fem un refús”. A partir d’aquesta reflexió, durant cada dia, la Montserrat llegia “paraules vingudes d’arreu del món, com pijama que venia de l'Índia, per això un alumne que venia d’aquest país recollia informació per després explicar-nos-la, després ho corregíem entre tots, traduint-la a totes les llengües”.

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-01

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-02

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-03

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-04

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-05

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-06

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-07

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-08

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-09

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-10

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-11

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-12

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-13

soparprojecteparlemcalsantscotxeresgenerde2016-14